KÜZDENI MINDIG, FELADNI SOHA

RÁKTÉRÍTŐ

RÁKTÉRÍTŐ

#2 Járjunk utána

Csómó a combban, Norbi a gondban

2020. március 01. - gyorsan1974

Valamikor kb. hat évvel ezelőtt meghúzódtam és a belső combomban a lágyéki résznél, az izom mellett lett egy dudor. Kemény volt mint egy apró sérv, de nem fájt, nem csinált semmit, csak ott volt, pihengetett. Nagy kaland, millió hasonló dolog történik az emberrel. És mert ennyire nem történt vele semmi, nem is foglalkoztam vele, őszintén szólva el is felejtkeztem róla.

Aztán 2019 novemberében egyszer csak éreztem, hogy a belső combomban, a lágyéki résznél van valami. Van valami, amitől diszkomfort érzetem van. Nincs fájdalom, de érezhető, hogy valami nem oké. Persze a régi de elfeledett kis dudor adott életjelt magáról. Tapintásra egyből éreztem, hogy más mint anno. Nagyobb, keményebb, az alakja is megváltozott. Ez már igazából nem a régi kis dudor volt, hirtelen felnőtt a csöppség. Nem viccelek, tényleg egyik napról a másikra.

Komoly aggodalmaim nem voltak, végtére is csak nincs olyan, hogy comb rák, höhö. Gondoltam basszus, még ott van az a kis sérv, vagy esetleg lett ott egy zsírmirígy, vagy valami hasonló kellemetlen, ám legrosszabb esetben is egy kisebb műtéttel megoldható biszbasz. Így hát irány az orvos. Úgy döntöttem, hogy a gyors problémamegoldás jegyében kihagyom a háziorvost, és egyből a sebészetre vezetett az utam. Köszönhetően a drága anyósom közbenjárásának, nem kellett egy fél életet várakoznom és a várólistákat böngésznem, hogy hányadik oldalon lehet a nevem, azonnal fogadtak. 

A sebészeten szépen felfektetett a dokibácsi és baromi alaposan körbenyomkodott. Egyébként sokszor gyűlölöm, hogy kiválóan olvasom az embereket, még akkor is ha rejtegetik a gondolataikat. Legtöbbször jó az egyszerű tudatlanság. Csak azért írom ezt le, mert most pontosan ez történt megint. És itt volt először az, hogy rossz érzéseim lettek. A dokibácsi ugyanis nagyon nem mondodtt semmit, nagyon próbált semleges lenni. Amikor elmondtam miket érzek szintén látványosan de jelentősség teljesen hallgatott. Ezek után azt szerette volna, hogy beérjem egy ultrahang beutalóval a Délpestibe. Engem persze nem olyan fából faragtak, hogy hagyjam magam csak infók nélkül lerázni. Nagyon konkrét kérdéseket tettem fel, amikre egyszerűen nem lehetett nem válaszolni. Így pár perc múlva a következő dolgok derültek ki: nem zsírmirígy, szinte biztosan nem is sérv. Kis eséllyel lehet lipóma, ami egyébként egy jóindulatú daganatos elváltozás. És ha ilyen sok a nem lehet és a kis eséllyel lehet, akkor mi lehet ez a legnagyobb valószínüséggel? Na ez a jackpotot érő kérdés, de itt már fogadni mertem volna, hogy valami rosszindulatú szarral állok szemben. PRO TIPP: soha ne hagyd, hogy ne legyenek veled őszinték. Ha van elég infód, tudod mire kell felkészülnöd, és jobb eséllyel mész csatába. Infó nélkül csak sodródsz mint egy kis kavics a patakban. 

Otthon első dolgom volt, hogy tárcsázzam a beutalón lévő számot. Sok sikerrel nem jártam, mert kicsörgés helyett sűrű pittyegés fogadott. Sebaj, másnap újra nekifutottam. Összesen ha jól emlékszem hatszor. Harmadnap reggel ugyanez. Így hát felhívtam a Délpesti központi számát, majd a hölgynek elmondtam mit tapasztaltam, erre a válasz: sajnos nagyon kevesen vannak, így az ultrahangosok mindig félreteszik a telefont, de próbálkozzak csak, egyszer majd biztosan sikerűl. Hurrá. Mi lenne ha bemennék személyesen időpontért? Azt nem lehet. Magyar egészségügy, szerencsétlen én 1:0.

Kerestem a neten egy magán UH központot. Felhívtam, felvették. Felháborító. Időpontot kértem, következő munkanapra adtak. Gusztustalan viselkedés. Odamegyek időpontra, kedvesek, várakoznom egy percet kell, aztán már jön is a mosolygós dokinéni. Elmondja mi fog történni, én elmondom mi a panaszom. Az UH készülék nyilván nagyon modern, olyan képe van, hogy még én is tökéletesen látom azt amit baromira nem akartam látni. Ott a csomóm, tele van erekkel. tokja van. Ez nem nagyon lehet lipóma. Aztán egyszercsak hopp, van alatta még egy, és mellette egy újabb. Három darab is van az átkozottból. A dokinéni arca szarabbul néz ki mint pár napja a sebészé. Gyorsan átteszi az UH-t a jobb combomra, lecsekkolja (for free), ott tiszta. Megkérdezem mire tippel. Három lehetőséget vázol fel: egy meglévő rák áttéte, leukémia, limfóma. Egyik csodásabban hangzik mint a másik. Kiszakadt belőlem, hogy két éves sincs még a kisfiam. Erre persze semmit nem mondott, csak nézett az asztalára. Én is ezt tettem volna  a helyében. Megírta a leletet, és javasolta UH vezérelt FNAB vizsgálat elvégeztét. Megköszöntem a kedvességét, kifizettem a 14.000 forintot és elmentem. PRO TIPP: a gyors diagnosztika fontos. Inkább áldozz rá saját zsebből amíg megy, mert a rendszer igazából nincs veled. Persze tudom, hogy sokaknak a 14 darab ezres is nagyon sok pénz. Őszintén sajnálom.

 

cancer-389921_960_720.jpeg

 

Beültem a kocsiba, irány vissza a melóhelyre, de az agyam úgy zakatolt mint egy mozdony. Első pár percben az Uh után csak arra tudtam gondolni, hogy meg fogok halni, és mi lesz a kis gyermekemmel? Aztán erősen elkezdtem tépelődni, hogy mit mondjak a feleségemnek. Ő nem olyan kemény mint én, nem állja jól az ütéseket, vigyáznom kéne rá és kussolni amíg lehet. Főleg úgy, hogy kb dél van, a gyerkőccel otthon, altatás még tuti nincs, rosszabb időzítést elképzelni sem tudtam volna. De ha nem hívom fel, azt gondolja nagy baj van, hiszen tudja, hogy hova megyek és mikorra. Meg aztán joga van tudni az igazságot, milyen kapcsolat az ahol nemhogy kicsi, de ilyen komoly dologban hazudunk egymásnak. Szóval felhívtam, elmondtam. Én azt hiszem őt ott egy kicsit elgázolta egy kamion, legalábbis én így éltem meg. Azt hiszem miután letettük, felhívta a testvérét vagy testvéreit és az édesanyját, volt sírás-rívás, meg ami ilyenkor elképzelhető.

Mit tagadjam, engem is erősen hasba rúgott az élet ezzel a hírrel, nem voltam nagyon önmagam. Ültem az asztalomnál pár percet, T kollégám odajött és megkérdezte mi van. Én elmondtam. Szar volt hallani a saját hangom, hallani a saját számból, hogy kurva nagy a gáz. Nem is nagyon tudtam mit kezdeni magammal, hazamentem. Itt vettem elő először a gépem, hogy legalább képbe jöjjek azzal, hogy mi a szar az az UH vezérelt FNAB. Ja, hogy egy tűvel beleszúrnak a combomba, aztán tovább a csomó közepébe, majd mintát vesznek belőle és kiderül, hogy pontosan mi a helyzet. Fincsi. Nyilván azonnal beszartam, de tudtam, hogy ezt marha gyorsan abszolválni kell, mert az ember csak azt hallja állandóan, hogy a rákot ha időben elcsípik... Mindenki tudja mi a mondat másik fele.

Eszembe jutott, hogy pár hónapja találkoztam a volt felettesemmel R-vel a Duna Plázában a kajálda részen. Jó hangulatban egy kicsit dumáltunk, és még mondtam is neki, hogy remek minden. Új ház, gyerkőc, fasza a munkám, minden annyira smakkol, hogy az már gyanús. És végül mi derül ki b+? Ha az életben valami ennyire gyanús, akkor az nem véletlen ennyire gyanús. Légy résen.

Amúgy ez egy szar nap volt? Nagyon. A hullámvasút első igazi mélypontja. Sejtettem, hogy nem az utolsó.

UPDATE: Kövesd a blog Facebook oldalát, hogy elsőként értesülhess az új posztok érkezéséről, és elérhess olyan tartalmakat, amik itt nem jelennek meg! 

 Klikk ide 

A bejegyzés trackback címe:

https://hodgkin-rak.blog.hu/api/trackback/id/tr815499086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zuulululu 2020.03.14. 15:37:50

Tőled függetlenül, ezt rettentő szomorú olvasni hogy így megy :(

"Köszönhetően a drága anyósom közbenjárásának, nem kellett egy fél életet várakoznom és a várólistákat böngésznem, hogy hányadik oldalon lehet a nevem, azonnal fogadtak. "

Wurm Ferenc 2020.03.19. 11:13:23

Ha elfogadsz egy gyakorlati tanácsot az ABVD idejére (nekem senki nem szólt előre, utólag meg ugye...):
A kezelések során előbb-utóbb szarul (nem tudok jobb kifejezést) lesz az ember. Ott, helyben már. Elviselhető, de nem kellemes. Na, most jön a lényeg, hogy az agyunk olyan parádésan működik, hogy ezt a rosszullétet egy pillanat alatt összeköt bármivel. Azt hiszem, ez a pavlovi reflex maga. Tehát, ha közben mobilozol, laptopozol, könyvet olvasol, zenét hallgatsz, vagy bármit észlelsz eközben, az oda vezet, hogy majd amikor semmi bajod a kezelések szünetében és előveszed a telefonodat vagy meghallod a zenét, de ha egy személyhez köti az elméd, elég ha csak eszedbe jut, elfog észrevétlenül az az ordas émelygés. Csak, hogy tudd, hogy mitől lesz. Fél évig hányingerrel telefonáltam utána. Jobb híján röhögtem rajta, hogy ha valaki ki akar tolni velem, csak felhív, hogy hogy vagyok. Ajánlom, hogy a kezelések idejére SEMMIT se csinálj, nézz vagy hallgass.

gyorsan1974 2020.03.19. 11:28:11

@zuulululu: Hát ez a nagy helyzet a világban. ugyanakkor olyannal még nem találkoztam, hogy bármely orvos pénzt kért volna., Ez meglepő és örömteli.

gyorsan1974 2020.03.19. 11:49:00

@Wurm Ferenc: örülök, hogy végül tegező viszonyba kerültünk, de tényleg :) Roppant hasznos tanács, nem gondoltam ilyen aspektusból a dologra. Köszönöm.
Mondjuk szeretem azt az érzést amikor valakitől kiráz a hideg. Majd kemó alatt az ő facebook oldalukat fogom nézegetni, hogy erősödjön fel ez a dolog :)

Wurm Ferenc 2020.03.19. 13:37:03

Oké, most, hogy kiderült, hogy itt találkozik a sorsunk, helyénvaló a tegeződés.
Hát, ilyen gyakorlati apróságokat is jó előre tudni. Bosszantó, ha utólag tudod meg amikor már eső után köpönyeg.
Az erek gyulladására van a gyógyszertárban krém. Nadálytő (akármi is az) vagy valami gesztenye, esetleg vadgesztenye kenőcs. A patikus fogja tudni. Én kenegettem. Hogy segített-e nem tudom. Állítólag segített. Kezelés előtt bőséges ivás. Ha fáj közben, szólni a nővérnek azonnal. Hányáscsillapítót reggel még otthon bevenni. És legyen otthon is. Algopyrin is legyen láz esetére. Jó eséllyel nem sokat maradsz ki a GDP előállításából.
És ne okozzon nagy csalódást, ha nem hullik ki a hajad :-). Nekem csak nőtt.

Wurm Ferenc 2020.03.19. 13:42:28

Nem nőtt a hajam, hanem nem nőtt. De ez is csak sokára. Én viszont lenyomtam előrelátóan nullással.

gyorsan1974 2020.03.19. 13:50:23

@Wurm Ferenc: könnyebb helyzetben vagy mint én, az én helyzetem nyitott könyv... :)

lassan nyitok egy jegyzetet ahova felírom a tanácsaid, fogom használni őket.

Hányáscsillapító megvan, a hajhullásban reménykedem. Ha kihullik mindenem (remélem a fogaimat kivéve), itthon jobban fognak sajnálni :)

pici_rigó 2020.03.24. 23:28:52

Mi endoszkopiara ismerős közbenjárásával jutottunk be, 2 héten belül -> 4 hónapra később kaptunk volna időpontot (már tünetet adó raknal)... Mi lett.volna 4 hónap múlva???

gyorsan1974 2020.03.25. 17:40:14

@pici_rigó: Kedves pici rigó. Itt válaszolok az összes hozzászólásodra, lévén, hogy ezt kaptam meg utoljára mailben. Talán azért lehet, mert fordított sorrendben olvastad a bejegyzéseket? Nem baj ha így van :) Nagyon szépen köszönöm a rengeteg hozzáfűzött gondolatot, igazán megtisztelő, hogy beavattál a harcotokba. nagyon, de nagyon kívánom, hogy a lehető legtovább, a legjobb életminőségben tudjatok tovább menni. Köszönöm a tanácsokat is, megfogadom őket. És kifejezetten köszönöm a bíztatást és a mellémállást is. Végezetül még annyit, hogy ha írni van kedved, írj. Nem szmí, hogy úgy érzed, hogy nem tudsz. Legrosszabb esetben majd te olvasod csak, de az írás iszonyat sokat segít. Szépe estét! Szia :)
süti beállítások módosítása